martes, 27 de abril de 2010

DRET DEL TALLER A REPARAR


GREMILINK
Enllaços d'Interès per al taller

 
 
 
 
 
 
 
 

Butlletí de Novetats del Gremi Provincial de Tallers de Barcelona

 
SERVEI LABORAL

Nòmines i Seguretat Social

Autònoms
Contractacions
Jubilacions

Restructuracions

Borsa de Treball

 
SERVEI FISCAL-COMPTABLE
Impost de Societats
IVA, IRPF, Mòduls
Renda, Transmissions
Càlcul de Preu-Hora
Comptabilitat
Valoració Taller
 
CENTRE GESTOR
Consum
Drets de l'Usuari
Traspassos
Contractes
Arrendaments
 
OFICINA TÈCNICA
Obertura del Taller
Ampliació de Llicència
Tràmits Indústria
Normativa Municipal
Protecció de Dades
Informàtica per al Taller
 
D'ESPECIAL INTERÈS
 
 


DRET DEL TALLER A REPARAR

El passat 19 d’abril El Periódico de Catalunya va publicar una amplia noticia de que els Concessionaris s’oposen a la liberalització del taller; un altra diari econòmic diu que els Concessionaris d’Espanya, volen aplaçar??? L’obertura de la post-venda.

El nostre Gremi no és gens d’acord amb que aquests criteris es publiquin a la premsa, perquè no ajuda a la bona col•laboració que avui dia hi ha en general entre concessionaris i tallers, i més quan ni la pròpia Associació Europea de Concessionaris CECRA, ho ha demanat, perquè suposaria retornar més de 10 anys enrere en la competitivitat empresarial.

Els que decideixen informar als diaris d’aquesta, la seva idea, no poden ignorar que el projecte podria suposar la desaparició del exercici lliure professional d’una activitat que dona treball al menys a 110.000 persones a Espanya (15.000 a la província de Barcelona) apart de que les autoritats europees poc cas faran d’una idea contraria a la llibertat de mercat, que diu un grup que sols suma a prop d’un 10% del col•lectiu (concessionaris) a Europa.

El nostre Gremi presideix la Confederación Española de Talleres, CETRAA, i com a tal s’ha adreçat a la Comissió Europea a Brussel•les demanant que continuï, com sembla que així serà, el dret del taller independent a la informació tècnica pagant-la sense discriminació, i a exercir la professió amb plena responsabilitat tot i mentre hi ha una garantia de la venda del vehicle; llevat que el mateix constructor se`n faci càrrec de les reparacions per errors de fabricació.

El criteri que defensem a CETRAA i al Gremi i s’ha demanat a Brussel•les és:

“La intervención de un taller independiente durante el periodo de garantía del vehiculo NO ANULA la misma si procede técnicamente de acuerdo con las instrucciones del constructor y emplea el recambio de calidad original o equivalente, cuando el propietario del automóvil es quien paga el servicio.

Obviamente en estos casos, el taller independiente asumirá la propia garantía de su trabajo pero por el simple hecho de esa intervención NO se ha de afectar la garantía del resto de los componentes del vehiculo que no han sido manipulados ni afectados por aquel.

Ese criterio YA es existente en la normativa Europea de acuerdo con la respuesta nº 37 de la Guia Orientativa, del vigente Reglamento 1400.02, que se prorroga, ya que lo contrario es una regresión al principio de la libre competencia del ejercicio profesional”

 

     
Sus datos forman parte de un archivo mecanizado propiedad del Gremio Provincial de Talleres de Reparación de Automóviles de Barcelona, en cumplimiento de lo previsto en la Ley 15/1999 de 13 de diciembre de Protección de Datos de Caracter Personal y a fin de que pueda ejercer los derechos de cancelación, rectificación u oposición, puede dirigir un mail a la dirección administracion@gremibcn.com

No hay comentarios: