El
passat 19 d’abril El Periódico
de Catalunya va publicar una amplia noticia
de que els Concessionaris s’oposen a la liberalització
del taller; un altra diari econòmic diu que
els Concessionaris d’Espanya, volen aplaçar???
L’obertura de la post-venda.
El
nostre Gremi no és gens d’acord amb que
aquests criteris es publiquin a la premsa, perquè
no ajuda a la bona col•laboració que
avui dia hi ha en general entre concessionaris i tallers,
i més quan ni la pròpia Associació
Europea de Concessionaris CECRA, ho ha demanat, perquè
suposaria retornar més de 10 anys enrere en
la competitivitat empresarial.
Els
que decideixen informar als diaris d’aquesta,
la seva idea, no poden ignorar que el projecte podria
suposar la desaparició del exercici lliure
professional d’una activitat que dona treball
al menys a 110.000 persones a Espanya (15.000 a la
província de Barcelona) apart de que les autoritats
europees poc cas faran d’una idea contraria
a la llibertat de mercat, que diu un grup que sols
suma a prop d’un 10% del col•lectiu (concessionaris)
a Europa.
El
nostre Gremi presideix la Confederación Española
de Talleres, CETRAA, i com a tal s’ha adreçat
a la Comissió Europea a Brussel•les demanant
que continuï, com sembla que així serà,
el dret del taller independent a la informació
tècnica pagant-la sense discriminació,
i a exercir la professió amb plena responsabilitat
tot i mentre hi ha una garantia de la venda del vehicle;
llevat que el mateix constructor se`n faci càrrec
de les reparacions per errors de fabricació.
El
criteri que defensem a CETRAA i al Gremi
i s’ha demanat a Brussel•les és:
“La
intervención de un taller independiente durante
el periodo de garantía del vehiculo NO ANULA
la misma si procede técnicamente de acuerdo
con las instrucciones del constructor y emplea el
recambio de calidad original o equivalente, cuando
el propietario del automóvil es quien paga
el servicio.
Obviamente
en estos casos, el taller independiente asumirá
la propia garantía de su trabajo pero por el
simple hecho de esa intervención NO se ha de
afectar la garantía del resto de los componentes
del vehiculo que no han sido manipulados ni afectados
por aquel.
Ese
criterio YA es existente en la normativa Europea de
acuerdo con la respuesta nº 37 de la Guia Orientativa,
del vigente Reglamento 1400.02, que se prorroga, ya
que lo contrario es una regresión al principio
de la libre competencia del ejercicio profesional”
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario